logo cuadrado menu 500
logo miragall movil
  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte
Reading: Protesta a Castelló pel cas de 'La Manada de Manresa'
Compartir
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de CastellóEl Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló
Aa
  • Cultura i oci
  • Esport
Buscar
  • Inici
  • Categorías
    • Cultura i oci
    • Economia
    • Esport
    • Medi Ambient
    • Societat
    • Joventut
    • Festes
  • Contacte
Follow US
Diseñado por: Gráfico y Web Valencia
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló > Blog > Noticies > Societat > Protesta a Castelló pel cas de 'La Manada de Manresa'
NoticiesSocietat

Protesta a Castelló pel cas de 'La Manada de Manresa'

julio 9, 2019
Compartir
4 minuts de lectura

La protesta, que s'ha convocat a molts municipis de l'Estat espanyol, a Castelló va tindrà lloc ahir 08 de juliol de 2019 a les 20h, a la plaça de l'Ajuntament i va estar organitzada per l'Associació de dones progressistes Angelina González amb el suport de la regidoria de la Dona de l'Ajuntament de Castelló amb l'objectiu de recordar i condemnar la violació que va patir una menor de 14 anys, per part de 7 homes, a Manresa.

La concentració arriba uns dies després de l'inici de la celebració del judici pel cas conegut com 'La Manada de Manresa', que va començar dimarts passat a l’Audiència de Barcelona.

Segons declaracions de la Regidora de la Dona de l'Ajuntament de Castelló Núria Gregori "Hem d'unir les nostres veus a totes les de les nostres germanes al llarg de tot el territori de l'Estat, perquè el que està passant ens afecta a totes, perquè la sentència pot legitimar el poder i les agressions exercides sobre les dones en tots els espais.."

L'Ajuntament de Castelló vol recordar que el cas que ha passat a Manresa té una clara similitud al cas conegut com 'la manada', però amb l'agreujant que la víctima era una menor. Per això sol·licita que la fiscalia qualifique els fets com agressió sexual amb intimidació, i no com abús.

Durant la concentració l'associació de dones progressistes Angelina González va llegir un manifest que ací baix reproduïm segons publicació obtinguda en el facebook de l'associació:

MANIFEST CONTRA LA MANADA DE MANRESA i CONTRA TOTES LES MANADES

Volem manifestar la nostra contundent protesta contra la petició fiscal en relació a la violació en grup que es produí l'octubre de 2016 a Manresa.

7 homes van violar per torns de 15 minuts una xiqueta de 14 anys. Hores després de cometre 'presumptament' la violació, dos dels homes acusats tornaren a agredir-la sexualment.

Aquesta justícia patriarcal que patim les dones considera que eixe fet no va ser violació, només abús, perquè la criatura de 14 anys no es va defensar. Perquè els pareix que no existeix violència i intimidació. Una vegada més el masclisme i la misogínia exigeix i jutja les dones, no els agressors.

Un menor delicte implica una menor condemna. Això és una injustícia que les dones d'aquest país no estem disposades a consentir. Prou de qüestionar la paraula de les dones quan declaren haver estat violades o agredides. Prou d'exigir que acrediten una resistència heroica per demostrar que va existir violència i intimidació i, per tant, violació. La justícia patriarcal converteix les dones en ciutadanes de segona classe i alleuja el càstig als mascles agressors. No ho consentirem mai.

Tan sols han passat 15 dies després que el Tribunal Suprem rectificarà la sentència de la Manada de Pamplona i ens trobem una altra manifestació de la justícia absolutament injusta . Per això estem ací. I hi tornarem totes les vegades que facen falta fins que el No és No, perquè NOMÉS Sí és Sí, siga una regla de convivència que la justícia defense sempre.

Joanjo Puertos

ElMiragall.org julio 9, 2019 julio 9, 2019
Compartir aquest article
Facebook Twitter Email Copy Link Imprimir

Segueix-nos

Troba'ns en les xarxes socials
1.2k Like
525 Follow
1.4k Follow
telefons interes
farmacies guardia
whatsapp telegram
actes
junta
baneractes plenaries

Noticies Populars

Oferta d'ocupació a 'Sofàs València' a Alberic
diciembre 3, 2020
Com demanar la targeta Mòbilis 30
marzo 31, 2025
Els Dragons OCR celebren la Pasqua amb una divertida ruta d’orientació plena de reptes
abril 22, 2025
Reunió sobre la normativa del sòl no urbanitzable per a la implantació d’horts solars
mayo 28, 2024
logo miragall menu webp

Categoríes

  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte

Informació

  • Qui som
  • Contacte
  • Avis Legal
  • Política de cookies
1.2k Followers Like
525 Followers Follow
1.4k Followers Follow

© Elmiragall.org

logo el miragall web
Welcome Back!

Sign in to your account

Vas oblidar la teua contrasenya?