logo cuadrado menu 500
logo miragall movil
  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte
Reading: No està abandonat, no l'agarres!
Compartir
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de CastellóEl Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló
Aa
  • Cultura i oci
  • Esport
Buscar
  • Inici
  • Categorías
    • Cultura i oci
    • Economia
    • Esport
    • Medi Ambient
    • Societat
    • Joventut
    • Festes
  • Contacte
Follow US
Diseñado por: Gráfico y Web Valencia
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló > Blog > Noticies > Medi Ambient > No està abandonat, no l'agarres!
Medi AmbientNoticies

No està abandonat, no l'agarres!

mayo 24, 2020
Compartir
2 minuts de lectura

Amb l'arribada de la primavera comença l'època de cria de molts animals silvestres: xicotets ocells, ànecs, perdius, rapinyaires nocturns i diürns, ratapinyades, eriçons… En moltes ocasions les persones trobem les cries d'aquests animals, en camins, jardins, carrers… i ens resulta molt fàcils agafar-los.

Són les primeres incursions en l'entorn d'aquests xicotets inexperts que eixien del seu niu i han de començar a aprendre a desembolicar-se per ells mateixos. En la majoria dels ocells aquest salt es dóna abans de desenvolupar plenament la capacitat de vol i prenen el nom de voladorets.

A totes les cries se les veu molt mal festes i desvalgudes, però aquesta vulnerabilitat és només aparent. És natural que sentim un impuls difícil de refrenar per socórrer a aquests xicotets, però en la majoria dels casos no necessiten la nostra ajuda i la nostra intervenció pot ser fins i tot perjudicial per a ells, ja que es tracta d'animals joves que realitzen els seus primers vols amb l'atenta mirada dels seus pares, però mentre hi haja presència humana al costat de la cria, els adults romanen ocults i no es deixen veure. Encara que no ho semble, el risc de depredació sol ser major al niu, per això l'abandonen. L'instint de tirar avant a les cries és molt gran, per això és molt estrany que els adults abandonen la seua progènie.

Una vegada que se separa a les cries dels seus pares l'única alternativa és criar-les a mà, la qual cosa cobreix les necessitats d'aliment de la cria, però no els vincles d'aprenentatge i supervivència amb els pares necessaris per a desembolicar-se en el medi natural. A més, l'estrés que suposa manejar a aquestes cries per a alimentar-les pot ser suficient perquè moltes d'elles moren durant els primers dies, independentment de l'alimentació i les cures rebudes.

Aquest és un document enviat per Anabel Benetó veterinària de la Clínica Potes i està elaborat per:

Piqueu damunt de la imatge per llegir complet tot el document 

 

ElMiragall.org mayo 24, 2020 mayo 24, 2020
Compartir aquest article
Facebook Twitter Email Copy Link Imprimir

Segueix-nos

Troba'ns en les xarxes socials
1.2k Like
525 Follow
1.4k Follow
telefons interes
farmacies guardia
whatsapp telegram
actes
junta
baneractes plenaries

Noticies Populars

L’EPA incorpora dos nous serveis per a millorar el benestar del seu alumnat i professorat 💧☕
junio 18, 2025
Resum de l'eixida senderista pel terme de Sumacàcer
octubre 31, 2022
Els pilotaris castelloners reprenen la Lliga de Raspall
marzo 1, 2021
Molta precaució per les fortes ratxes de vent a Castelló
marzo 2, 2020
logo miragall menu webp

Categoríes

  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte

Informació

  • Qui som
  • Contacte
  • Avis Legal
  • Política de cookies
1.2k Followers Like
525 Followers Follow
1.4k Followers Follow

© Elmiragall.org

logo el miragall web
Welcome Back!

Sign in to your account

Vas oblidar la teua contrasenya?