El proper divendres 13 de juny, a les 09:00 h del matí, al parc de l’Estació, Castelló viurà una activitat molt especial i única: la Biblioteca Humana, una proposta educativa i comunitària organitzada per l’alumnat dels Cicles Formatius de l’Institut Vicente Gandia.
En aquesta biblioteca tan singular, els llibres no són de paper, sinó persones del poble disposades a compartir les seues vivències amb petits grups de lectors. Cada “llibre humà” explicarà la seua història durant 15 minuts, seguit de 5 minuts de conversa oberta amb el grup.
L’activitat es realitzarà en dos torns consecutius, i finalitzarà cap a les 10:00 h del matí. Pots consultar el catàleg amb les ressenyes de les històries disponibles, per poder triar quina vol escoltar.
En aquesta biblioteca, els llibres no tenen pàgines… tenen veu, mirada i cor. Les “persones llibre” són veïns i veïnes de Castelló que, a través de les seues històries personals, comparteixen vivències de superació, cultura, diversitat i valors humans. Una ocasió especial per escoltar, preguntar i trencar estereotips des del respecte i el diàleg.
És una experiència breu però molt potent, pensada per trencar estereotips, fomentar el respecte, i reforçar els vincles comunitaris a través de l’escolta i el diàleg.
Per participar com a lector/a, cal inscriure’s prèviament a l’enllaç: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeGZzLtmCzE4LEj3xFAgfi5XEVzQe_D4_bTbg4S4ClvirDxyA/viewform?usp=header. Escaneja el codi QR del cartell (repartit per diversos punts del poble) i accedeix al formulari de Google Forms. O bé apunta’t a: Institut Vicente Gandia, Ajuntament, Serveis Socials i La Llar de Jubilats. També pots contactar amb el centre educatiu:
– Telèfon: 96 245 78 30
– Correu electrònic: 46015721.projectes@edu.gva.es
Organitza: Alumnat dels cicles formatius de l’Institut de Castelló:
– Tècnic/a Superior en Integració Social
– Tècnic/a en Atenció a Persones en Situació de Dependència
El disseny gràfic i la difusió han estat liderats per l’alumnat de TPB d’Informàtica d’Oficina.
Vine, escolta i deixa’t sorprendre per les històries que amaga el nostre poble.
Una activitat oberta a tothom i pensada per créixer com a comunitat!
