El pròxim divendres 27 de febrer tindrà lloc una nova conferència organitzada pel Grup d’Intervenció Comunitària de Castelló–La Fundació, que en esta ocasió comptarà amb la participació de Teresa Llopis Guixot, presidenta de l’Associació de Familiars de Víctimes del Franquisme de la Fossa Comuna 100 del Cementeri de Paterna.
La conferència se centrarà en el testimoni d’una familiar d’una víctima de la repressió franquista. A través de la seua veu, i amb el suport de documents familiars i de la memòria transmesa entre generacions, es farà visible el patiment, el dolor, el trauma i les dificultats que van marcar la vida de les víctimes de la dictadura franquista durant dècades.
L’acte posarà l’èmfasi en la defensa dels Drets Humans Fonamentals, en la lluita de les famílies per la recerca de la veritat i en la importància de preservar la memòria com a eina de justícia i reparació. Així mateix, es destacarà el valor de les històries personals per a comprendre l’abast humà de la dictadura, amb la voluntat d’obrir un espai de reflexió col·lectiva sobre la transmissió del trauma i la necessitat de donar veu a les víctimes silenciades durant anys, així com de continuar treballant per la seua localització i dignificació.
Durant la sessió també intervindran familiars de castellonencs executats a Paterna, que compartiran els seus testimonis.
Teresa Llopis Guixot és membre del consell directiu de la Plataforma de Famílies de les Fosses de Paterna, presidenta d’ARFO (Associació de Represaliades i Represaliats pel Franquisme d’Oliva), membre del consell directiu de la Coordinadora d’Associacions per la Memòria Democràtica del País Valencià (CAMDE-PV) i integrant de la XEIM, Xarxa d’Educació i Memòria.
La conferència està organitzada en col·laboració amb la Plataforma de Familiars de les Fosses de Paterna i l’Ajuntament de Castelló.
L’acte tindrà lloc al Magatzem de Gil (INMAVI) de Castelló a les 19.00 hores.
