logo cuadrado menu 500
logo miragall movil
  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte
Reading: Castelló acollirà la XVIII Assemblea d’Història de la Ribera
Compartir
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de CastellóEl Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló
Aa
  • Cultura i oci
  • Esport
Buscar
  • Inici
  • Categorías
    • Cultura i oci
    • Economia
    • Esport
    • Medi Ambient
    • Societat
    • Joventut
    • Festes
  • Contacte
Follow US
Diseñado por: Gráfico y Web Valencia
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló > Blog > Noticies > Cultura i oci > Castelló acollirà la XVIII Assemblea d’Història de la Ribera
Cultura i ociNoticies

Castelló acollirà la XVIII Assemblea d’Història de la Ribera

noviembre 22, 2016
Compartir
2 minuts de lectura

El passat diumenge es va confirmar, en l'encontre comarcal d’historiadors, la candidatura de Castelló per a organitzar l'edició de 2018. El tema monogràfic elegit per a l'any 2018 serà “L'ensenyament”, un tema molt interessant i engrescador que ens oferirà noves aportacions i reflexions sobre l'educació.

L’Assemblea d’Història de la Ribera és un consolidat encontre d’historiadors, investigadors, especialistes universitaris, professionals de l’ensenyament i estudiosos que se celebra des de l’any 1980 a la comarca i en la qual es tracten sobretot temes històrics centrats en la Ribera, tot incloent les dos Riberes, l’Alta i la Baixa. L’Assemblea sol tindre una periodicitat de dos anys i compta amb el suport de la Universitat de València. Les setze localitats que han acollit fins ara aquest esdeveniment són, per ordre cronològic: Sueca, Algemesí, Carcaixent, l’Alcúdia, Almussafes, Alzira, Sumacàrcer, Cullera, Benifaió, Antella, Corbera, Guadassuar, Llombai, Alginet, Benimodo, Albalat i la Pobla Llarga.

L’Assemblea, que en el 2018 complirà 39 anys, s’estructura en dos seccions diferenciades: una secció miscel·lània, dividida en els apartats de fonts i metodologia, arqueologia i prehistòria, història antiga, història medieval, història moderna, història contemporània, història de l’art i geografia, i una altra secció monogràfica que centra la seua atenció en un aspecte històric concret al llarg de les diferents èpoques, secció en què ja s’han tractat monogràfics com el regadiu, l’organització del territori, torres i castells, vies de comunicació, riuades i inundacions, la casa, fires i mercats, l’expulsió dels moriscos, l’organització del treball, la música o la sanitat.

En aquests quasi quaranta anys d’existència, l’Assemblea ha deixat com a llegat centenars de comunicacions recollides en diferents llibres, valuoses aportacions per a la recuperació del nostre passat i l’enriquiment del nostre patrimoni cultural. A més a més, cal recordar també que, igual que en encontres anteriors, els estudiants de la Universitat de València podran obtenir dos crèdits de lliure elecció per la seua assistència o col·laboració.

ElMiragall.org noviembre 22, 2016 noviembre 22, 2016
Compartir aquest article
Facebook Twitter Email Copy Link Imprimir

Segueix-nos

Troba'ns en les xarxes socials
1.2k Like
525 Follow
1.4k Follow
telefons interes
farmacies guardia
whatsapp telegram
actes
junta
baneractes plenaries

Noticies Populars

Projecte 'Contacontes' amb 'Mr. Fem i Les reciclasons'
noviembre 23, 2021
Oratge
Temperatures de rècord a Castelló
enero 26, 2024
Novetats bibliogràfiques del mes d'agost a la Biblioteca Pública Municipal 'Joan Fuster'
agosto 3, 2019
L’AFMIC felicita la JLF pel reconeixement a les Falles com a Patrimoni de la Humanitat
noviembre 30, 2016
logo miragall menu webp

Categoríes

  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte

Informació

  • Qui som
  • Contacte
  • Avis Legal
  • Política de cookies
1.2k Followers Like
525 Followers Follow
1.4k Followers Follow

© Elmiragall.org

logo el miragall web
Welcome Back!

Sign in to your account

Vas oblidar la teua contrasenya?