El pròxim diumenge 11 de febrer, es celebrarà una jornada anomenada «Tres Darrers Dies», una iniciativa que busca unir cultura i medi ambient per apropar-se al patrimoni natural de la zona. Aquesta festivitat recupera una tradició que data de temps en què els mòbils encara no eren part de la nostra rutina diària.
Fa molts anys, el diumenge abans del dimecres de cendra, les quadrilles de joves es dirigien a peu cap a la muntanya per passar el dia celebrant els «Tres Darrers Dies» de carnestoltes. Aquesta tradició marcava el tancament de les festivitats carnavalesques i donava pas al període de Quaresma.
Des de l’organització de Castebrota s’ha proposat recuperar aquesta antiga tradició, convidant la comunitat a participar en una caminada fins a la Font Amarga. L’eixida està programada per les 10.00 hores del matí des del Calsinar, oferint una oportunitat única per gaudir de la natura local.
A les 11.00, els interessats podran unir-se directament al Terrer Roig per apadrinar un dels arbres que va plantar l’alumnat del poble el passat 31 de gener. Cada persona que participe en aquesta activitat batejarà el seu arbre i es comprometrà a fer-li un seguiment, es recomana portar botelletes d’aigua per a regar-lo.
A les 12.00 hores, l’esdeveniment culminarà amb jocs populars a l’esplanada de la Font Amarga, incloent-hi jocs com la corda, el mocadoret i el canut.
