El pròxim diumenge 8 de novembre de 2026, a les 12.00 hores, la música de banda serà la protagonista a Castelló amb una destacada cita cultural organitzada amb el suport de la Regidoria de Cultura.
L’Auditori Municipal Rex de Castelló obrirà les seues portes el pròxim diumenge 8 de novembre de 2026, a les 12.00 hores del matí, per acollir un concert excepcional a càrrec de l’Agrupació Musical de Veterans Ribera del Xúquer. Aquesta activitat cultural compta amb el patrocini i la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló, a través de la seua Regidoria de Cultura, en el marc del programa de difusió de la música de banda i la línia d’ajudes destinades a les societats musicals. La convocatòria suposa una oportunitat magnífica perquè el veïnat de la població i els amants de la música de tota la comarca gaudisquen del talent i l’experiència d’aquesta reconeguda formació de veterans.
Un programa en dues parts amb estrena absoluta i direccions d’alt nivell
El programa dissenyat per a l’ocasió s’ha estructurat en dues meitats clarament diferenciades que posaran de manifest tant la creativitat autòctona com la varietat del repertori bandístic. La primera part de l’actuació estarà dirigida pel mestre i compositor Juan Bautista Meseguer Llopis i estarà dedicada íntegrament a composicions eixides del seu propi penell. L’obertura d’aquest primer bloc tindrà un caràcter molt especial, ja que s’hi interpretarà en estrena absoluta el pasdoble Amics i Veterans , una obra emotiva i emblemàtica creada especialment per a l’agrupació. A continuació, la banda abordarà altres dues peces representatives del catàleg del mestre Meseguer: Bolero for Band i Impresiones Latinas , demostrant la gran riquesa de timbres i ritmes de la formació.
En la segona part del concert, el mestre Jorge Juan Primo Nogués prendrà la batuta per conduir l’agrupació a través d’un recorregut musical que harmonitza la tradició valenciana amb grans obres del repertori simfònic universal. Aquesta meitat s’iniciarà amb el popular pasdoble Música y Vinos , de Manuel Morales, seguit de la interpretació de Día de Pascua en Catarroja , una de les pàgines més conegudes i estimades del compositor José Manuel Izquierdo. Per a tancar la jornada amb la màxima solemnitat i bellesa sonora, l’Agrupació Musical de Veterans Ribera del Xúquer oferirà el monumental poema simfònic Finlandia , de Jean Sibelius, posant així el punt final a una matinal musical d’alt nivell artístic.
Des de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló es reitera la invitació a tots els veïns i veïnes de la localitat per a assistir a aquest concert gratuït a l’Auditori Municipal Rex i acompanyar els músics veterans en una jornada de celebració del nostre patrimoni musical.

