logo cuadrado menu 500
logo miragall movil
  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte
Reading: Es presenta el número 4 de la revista d’estudis El Síndic
Compartir
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de CastellóEl Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló
Aa
  • Cultura i oci
  • Esport
Buscar
  • Inici
  • Categorías
    • Cultura i oci
    • Economia
    • Esport
    • Medi Ambient
    • Societat
    • Joventut
    • Festes
  • Contacte
Follow US
Diseñado por: Gráfico y Web Valencia
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló > Blog > Noticies > Cultura i oci > Es presenta el número 4 de la revista d’estudis El Síndic
Cultura i ociNoticies

Es presenta el número 4 de la revista d’estudis El Síndic

enero 20, 2026
Compartir
3 minuts de lectura

Castelló acollirà el pròxim dissabte, 24 de gener, la presentació del número 4 de la revista d’estudis El Síndic, una publicació dedicada a la investigació i divulgació de la història local. L’acte tindrà lloc a les 12.00 hores al segon pis de l’Obrera – Biblioteca Pública Municipal, i està organitzat pel Grup d’Intervenció Comunitària – La Fundació.

Amb aquesta nova edició, La Fundació reafirma el seu compromís amb la reflexió històrica sobre el nostre territori, amb l’objectiu de comprendre millor el passat i, en conseqüència, la societat actual.

El nou número inclou sis articles dins la secció d’“Estudis”, que aborden diferents períodes i temàtiques de la història social i cultural de Castelló i el seu entorn. Entre els treballs publicats destaquen investigacions sobre la sodomia a la Corona d’Aragó baixmedieval, la compra de la senyoria del Tossalet al segle XVII, la situació de les dones viudes al segle XVIII o els informes de pobresa al marquesat de Llombai. També s’analitzen les causes de mortalitat a Castelló a finals del segle XIX i l’activitat de l’associació benèfica Amigos de los Pobres durant la Segona República.

A més, la revista incorpora la secció “Documents, experiències i propostes”, amb dos articles que aprofundeixen en la memòria local i en el paper de dones castellonenques que van obrir camí cap a la seua autonomia personal i social.

Aquest número també fa un repàs a les activitats realitzades pel Grup d’Intervenció Comunitària al llarg de l’any 2025, posant en valor la tasca cultural i social desenvolupada a la localitat.

El Síndic està editada íntegrament en valencià sota la direcció de F. Xavier Martí. La publicació ha rebut una ajuda al foment de l’ús del valencià per part de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i es difon en àmbits especialitzats gràcies a la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

L’acte de presentació està obert al públic i suposa una nova oportunitat per conéixer de prop els estudis històrics que contribueixen a preservar i difondre la memòria col·lectiva del municipi.

El Miragall enero 20, 2026 enero 20, 2026
Compartir aquest article
Facebook Twitter Email Copy Link Imprimir

Segueix-nos

Troba'ns en les xarxes socials
1.2k Like
525 Follow
1.4k Follow
telefons interes
farmacies guardia
whatsapp telegram
actes
junta
baneractes plenaries

Noticies Populars

Apagada pel Clima i el Planeta
diciembre 7, 2019
Acte de presentació de 'Terra de Vinyes' n.2
noviembre 20, 2018
Els Reis Mags d’Orient arriben esta vesprada a Castelló
enero 5, 2018
Teatre en anglés per a Secundària
febrero 4, 2016
logo miragall menu webp

Categoríes

  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte

Informació

  • Qui som
  • Contacte
  • Avis Legal
  • Política de cookies
1.2k Followers Like
525 Followers Follow
1.4k Followers Follow

© Elmiragall.org

logo el miragall web
Welcome Back!

Sign in to your account

Vas oblidar la teua contrasenya?