logo cuadrado menu 500
logo miragall movil
  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte
Reading: Conferència sobre l’origen i el significat dels noms dels pobles de la Ribera
Compartir
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de CastellóEl Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló
Aa
  • Cultura i oci
  • Esport
Buscar
  • Inici
  • Categorías
    • Cultura i oci
    • Economia
    • Esport
    • Medi Ambient
    • Societat
    • Joventut
    • Festes
  • Contacte
Follow US
Diseñado por: Gráfico y Web Valencia
El Miragall - Butlletí d’informació municipal de l’Ajuntament de Castelló > Blog > Noticies > Cultura i oci > Conferència sobre l’origen i el significat dels noms dels pobles de la Ribera
Cultura i ociNoticies

Conferència sobre l’origen i el significat dels noms dels pobles de la Ribera

enero 23, 2024
Compartir
2 minuts de lectura

El pròxim divendres 26 de gener esteu convidats a una nova conferència del Grup d’Intervenció Comunitària de Castelló–La Fundació. El doctor en Història i en Filologia Abel Soler (Albaida, 1972) ens explicarà l’origen i el significat dels noms dels municipis de la nostra comarca.

El doctor Soler ha recollit en un llibre, El nom dels pobles valencians. Origen i significat (Terra blanca, 2023), les propostes d’explicació del nom de tots els municipis valencians (524) i d’uns quants centenars més de poblets o pedanies (346).

Cada una de les entrades de la publicació recull els testimonis escrits més antics del topònim, detalls històrics sobre l’origen cultural o la fundació del nucli de població (vil·la romana, alqueria andalusina, vilanova feudal, etc.) i altres qüestions sobre quan data la denominació, què volia dir en la llengua original (iber, llatí, amazic, àrab…) i quina evolució ha experimentat al llarg dels segles.

En aquesta xarrada Abel Soler se centrarà en els casos més significatius de la Ribera Alta, sense defugir el cas particular de Castelló.

Abel Soler és un gran divulgador cultural. A banda de descobrir l’autor de Curial e Güelfa, Enyego d’Àvalos, i d’estudiar el Segle d’Or de les lletres valencianes, té publicats desenes de llibres sobre història local i comarcal, geografia, art i patrimoni, tradicions i artesania, etnografia i turisme, etc., de l’àmbit geogràfic valencià. Tot este bagatge cultural li ha servit per a documentar un treball enciclopèdic.

Vos esperem al segon pis de l’Obrera de Castelló a les 19.00 hores d’aquest últim divendres de gener.

Amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castelló.

El Miragall enero 23, 2024 enero 23, 2024
Compartir aquest article
Facebook Twitter Email Copy Link Imprimir

Segueix-nos

Troba'ns en les xarxes socials
1.2k Like
525 Follow
1.4k Follow
telefons interes
farmacies guardia
whatsapp telegram
actes
junta
baneractes plenaries

Noticies Populars

Ja estan administrades les primeres vacunes a Castelló
febrero 19, 2021
Invitació a la XVIII Assemblea d’Història de la Ribera
noviembre 6, 2018
L’Ajuntament dona inici a la seua estratègia d'actualització de la transparència pública
septiembre 19, 2022
Obert el termini per sol·licitar les beques salari lligades a la renta del curs 22/23
noviembre 18, 2022
logo miragall menu webp

Categoríes

  • Inici
  • Cultura i oci
  • Economia
  • Esport
  • Medi Ambient
  • Societat
  • Joventut
  • Festes
  • Contacte

Informació

  • Qui som
  • Contacte
  • Avis Legal
  • Política de cookies
1.2k Followers Like
525 Followers Follow
1.4k Followers Follow

© Elmiragall.org

logo el miragall web
Welcome Back!

Sign in to your account

Vas oblidar la teua contrasenya?